Maruf

Din Dili

Suat KURT

Suat KURT

AÖF İlahiyat önlisans, AÖF Uluslararası İlişkiler 4.sınıf karii. Balıkesir Dursunbey

Bugün okuduğum en güzel makalelerden biri de Kur’an-ı Kerim’de; edebiyat, güzel sanatlar ve çağdaş iletişim yöntemlerine dair işaretler, imler.

Şüphesiz inancımız, kılavuzumuz en doğru yola iletir.

Lakin belki de hiç okumadığımız, okusak da anlamada üşendiğimiz için genelde dinleyerek ömür geçirdiğimiz gerçek bir vakıa.

Hal böyle olunca hem kendimize hemde insanlığa yönelik verebileceğimiz bir şey yok adeta.

Mamafih, mevcut din dilinin eskimesi, asri iletişim mekanizmaların yöntemini yeterince istifadeli kullanamamaktadır sorun.

Esas itibariyle Kur’an önümüzde serlevhadır. İlham kaynağıdır.

Bir toplumun gelişmesini sağlayacak hiçbir tecdidi istemeyen, her yönüyle eskiyi özleyen ve eski fasıllarda  kalmayı düşleyen kimse ile murdar bir halden muhteşem bir maziye kanatlanmak aynı olmasa gerek.

Canavarlarla dolu bir yoldayız. Yolumuzu kesen tanımadığımız hayaletler var.

Din dilini, mülevves-kirli ruhlardan pakize-rafine edecek neslimizi tarumar eden Calut’a karşı meşruiyet zemininde Talut olacak Lokman’lara…

Kur’anı Kerim, bir piyes veya tiyatro veya sinema eseri değildir. Fakat Allah Teala, şeytanın kendisiyle, peygamberlerin inkarcılarla mücadelesinde bizzat kendi ağızlarından olduğu gibi aktarmıştır. Özellikle firavun ve sihirbazlarıyla şenlik gününde Musa a.s’mın aksiyonu-sergüzeşti. Birçok çarpıcı sahneler özetlenip tekrarlanır.

Resimli hikayeler veya çizgi filimler veya belgeseller sayesinde onların düzeyine uygun oyunlar.

Lokman  oğluna gayet nazik ve kibar bir tarzda namaza davet etmesi. Ne güzel bir sahne… Müfit ve müeddep.

Kuran’ı Kerim bir fabl türü bir öykü kitabı da değildir. Yani kahramanları, karakterleri çoklukla hayvanlardan seçilen ve sonunda ders verme amacı taşıyan hikayeler.

Hz. Süleyman ile hüdhüd kuşunun mükaleme etmesi, güzergahlarında dişi karıncanın talimat vermesiyle hepsinin yuvasına girmesi vs.

Kur’anı Kerim, bir şiir kitabı da değildir. Mekki surelerin bir çoğu şiir üslubundadır. Birçok insanı derinden etkilemiştir.Tebliğde bu dili başarıyla kullanmışlardır. Hasan Sabit, Yunus Emre, Akif vb. gibi

Bununla beraber Kur’an vahyi, düz bir hitap veya metin gibi değil, bilakis tecvit kuralları çerçevesinde kendine has bir musikiyle okunur. Hafız bestekarlar Itri, Üsküdarlı Ali gibi. Meşruiyet dairede musikiden istifade edilmesini gösterir.

Bugün insanoğlunun iki yaşında tanışmaya başladığı dijital kültürü maalesef başında saatlerin geçirildiği bu alemde bizler millet, ümmet adına bilhassa geleceğimiz olan nesilleri kazanmak adına çağdaş iletişim araçlarını din diline matuf bir alana irca ve icra edebilirsek neslimizi, toplumumuzu ateşten, huzursuzluktan azad etmiş oluruz

Hayat kitabımız, üsve olan sünnet ilham olarak iktifa eder. 

 

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
YAZARIN SON YAZILARI
Eğitimde metod - 23 Ekim 2017
HAYÂ ve HAYAT - 23 Ekim 2017
Besmelenin Gücü - 23 Ekim 2017
Mezhepler neden var? - 23 Ekim 2017
Maruf Mektebi - 2 Ekim 2017
Din Dili - 24 Eylül 2017
“Erdemli İnsan” - 14 Eylül 2017
Kur’an Muhafızları - 5 Eylül 2017
KURBAN ÜZERİ - 5 Ağustos 2017
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM
  1. murat pözüt dedi ki:

    Allah razı olsun sayın hocam. Yazılarınızı severek okuyor. Devamını da hasretle bekliyoruz.

BİR YORUM YAZ

Bir Cevap Yazın